FAQ
Wat voor soort producten bieden jullie aan?
Bij Promoplants bieden we een breed scala aan (gepersonaliseerde) bloemen-, planten- en bloembollenconcepten, speciaal ontwikkeld voor bedrijven in de cadeau-, loyaliteits-, promotie- en e-commerce sectoren.
Aan wie leveren jullie en voor wie zijn de producten bedoeld?
Onze afzet en producten zijn gericht op B2B-partners, waaronder bedrijven die actief zijn in de cadeau-, promotie-, loyaliteits- en e-commerce sectoren.
Bieden jullie ook fulfillmentdiensten aan?
Ja, we bieden fulfillmentdiensten aan voor B2B-partners, wat betekent dat we de opslag, verpakking en verzending van je bestellingen kunnen beheren, zodat je je kunt concentreren op andere aspecten van je bedrijf.
Zijn al jullie groene geschenken echte levende artikelen?
Ja, wij werken alleen met levende bloemen, planten en bloembollen welke met zorg gekweekt zijn.
Personaliseren jullie de bloemen en planten allemaal zelf in huis?
Ja, wij zijn het adres voor gepersonaliseerde bloemen en planten. Wij hebben vele personalisatietechnieken in huis, wat ons in staat stelt snel te schakelen en actief te kunnen meedenken met jouw wensen. Wij weten het beste wat er wel en niet mogelijk is met onze technieken. Ook blijven wij hierin voortdurend innoveren.
Zijn deze personalisatie technieken niet schadelijk voor de planten?
Nee, met onze eigen ontwikkelde technieken kunnen we zonder de levensduur aan te tasten, de bloem of plant geheel naar wens personaliseren. Dit is dus allesbehalve schadelijk voor de plant. Op deze manier voegt het een unieke uitstraling toe.
Is mijn logo, slogan of wens nog wel zichtbaar op de plant of het product na een tijdje?
Ja, absoluut. Zolang de plant gezond is en goed wordt onderhouden, zal de opdruk niet verdwijnen of vervagen van de plant en blijft het duidelijk zichtbaar. Jouw logo of slogan is dus een lange tijd in beeld. Dit geldt uiteraard ook voor personalisatie op een kurk, houten standaard of kaartje.
Kweken jullie de gebruikte bloemen, planten en bloembollen allemaal zelf?
Nee, wij zijn zelf geen bloemen- of plantenkweker, maar wij werken hiervoor samen met partners. Wij zijn omringend door de beste kwekers, waar we al vele jaren intensief mee samen werken. Iedere kweker heeft zijn specialisme en is verantwoordelijk voor de kwaliteit van onze gebruikte bloemen, planten of bloembollen. Onze partners zijn allemaal MPS-gecertificeerd, wat betekent dat ze voldoen aan eisen voor traceerbaarheid, milieu en gewasbescherming.
Vanaf welke aantallen kunnen jullie producten personaliseren?
Voor het personaliseren van de meeste artikelen hanteren wij een minimum van 50 stuks. Wij hebben altijd te maken met opstartkosten en transportkosten, ook bij lage aantallen. Heb je echt een concrete vraag voor een lager aantal, neem dan contact met ons op.
Hoe kan ik een bestelling plaatsen voor een gepersonaliseerd item voor mijn klant?
Je kunt eenvoudig een bestelling plaatsen via onze B2B-shop. Zorg ervoor dat je een account hebt, zodat je toegang hebt tot ons volledige assortiment en kunt profiteren van onze gepersonaliseerde opties.
Ik wil graag een digitaal voorbeeld ontvangen of een order plaatsen voor mijn klant, in welk bestandformaat kan ik mijn logo of ontwerp het beste toesturen?
Wij ontvangen jouw bestand graag in een AI, EPS of PDF formaat. Als je dit niet hebt, stuur ons dan wat je wel hebt. We kunnen dan bekijken of we hiermee kunnen werken.
Kan ik nog een ander item laten toevoegen bij mijn groene geschenk?
Ja, we voegen regelmatig extra items toe aan onze groene producten, zoals een chocoladereep, een kaartje of een item van jou of de klant zelf. Aangezien we met levende producten werken, is het de beste optie als wij deze items toevoegen aan het eindgeschenk en dus het laatste adres zijn in het proces. Wij verzenden de items dan direct naar de klant of relaties. Op deze manier kunnen we zo vers mogelijke bloemen en planten leveren.
Kunnen jullie ook de No Water Flowers® precies in mijn huisstijl kleur maken of bedrukken (CMYK, PMS of RGB code)?
Nee, wij hebben een brede range aan standaardkleuren van de No Water Flowers® en tevens ook voor een bedrukking. Hiermee kunnen wij al goed inspelen op de klantvraag. Wanneer de vraag er echt concreet en het ook aantallen betreft, kunnen we in overleg wellicht een kleur proberen te benaderen. Wij zullen in dit geval niet garanderen dat wij precies een huisstijl kleur kunnen namaken aan de hand van een code. Dit geldt ook gekleurd grind, opvulmateriaal of zand.
Hoe versturen jullie de bloemen en planten?
Wij versturen onze artikelen voornamelijk per pallet met een betrouwbare partner. Bloemen en planten zijn levende producten en moeten zorgvuldig worden vervoerd om de kwaliteit te waarborgen. Dit omvat onder andere het rechtop houden van planten, de kwetsbaarheid en de impact van temperatuur op de planten. Daarom is het meestal nodig om onze producten per pallet te verzenden, ook bij lage aantallen. Er zijn een aantal uitzonderingen, maar wanneer er altijd van pallettransport wordt uitgegaan kan het alleen maar meevallen.
Bloemen en planten hebben toch water en licht nodig, hoe gaan jullie hiermee om met het leveren van de geschenken?
In overleg met jou zullen we afstemmen wanneer de artikelen uiterlijk nodig zijn en zo kijken wat het beste uitkomt qua leverdatum. Zo kan het zijn dat de artikelen pas over een aantal weken nodig zijn of dat dit in een periode van een aantal weken wordt uitgedeeld. Dan kunnen we afstemmen wat het makkelijkste is, wij kunnen het bijvoorbeeld in delen leveren of op advies van ons kunnen jullie ervoor kiezen om de producten na levering uit de doos te halen, zodat de planten voldoende licht krijgen. Samen zullen we opzoek gaan naar de beste oplossing.
Kunnen jullie individuele pakketten versturen naar adressen verspreid over het hele land en Europa?
Absoluut! Als dit jouw wens is, neem dan contact met ons op voor meer details. Er zijn veel producten die per stuk verstuurd kunnen worden, maar er zijn ook enkele producten die niet individueel verzonden kunnen worden. Vraag ons naar de mogelijkheden hiervoor. Bloemen en planten worden zorgvuldig door ons verpakt om schade door breekbaarheid, temperatuurschommelingen en intensief transport te voorkomen. Wij weten hiermee om te gaan. Om dit in gang te zetten sturen we je een template die ingevuld dient te worden met de volledige adresgegevens van jouw relaties. We behandelen deze gegevens met zorg en zullen ze na verwerking uit onze database verwijderen.
Wat is de levertijd van jullie gepersonaliseerde bloemen en planten?
Wij zijn razendsnel. Veel van onze artikelen kunnen wij al binnen een week maken, wij kunnen dus heel snel schakelen, ook wanneer dit om grote aantallen gaat. De verzendtijd varieert per land, bijvoorbeeld 1 dag voor Nederland en 2-3 dagen voor Duitsland. Uiteraard is onze levering uiteindelijk ook afhankelijk van de beschikbaarheid van de planten bij de kweker en verschilt dit per product, maar wij werken er continu aan om dit zo gestroomlijnd mogelijk te laten verlopen. Het is daarom altijd goed om dit bij ons na te vragen, zeker wanneer het om aanvragen op korte termijn gaat. Mocht je echt enorme spoed hebben of de levertijd dubbel willen checken, neem dan gewoon contact met ons op.
Welk BTW tarief hanteren jullie?
Wij hanteren standaard een hoog BTW percentage, hoewel bloemen en planten ook wel vaker een laag BTW percentage hebben. Dit doen we vanwege de vele toegevoegde waardes per product (personalisatie/verpakking/glas of potjes). Doordat in veel gevallen de toegevoegde waarde een grotere invloed heeft op de prijs van het product dan de plant zelf, hanteren wij een hoog BTW percentage. Wanneer een laag BTW percentage voor uw jou of jouw klant doorslaggevend kan zijn (afhankelijk per branche), dan kunt u contact met ons opnemen. In overleg kunnen wij afstemmen wat handig is.
Leveren jullie aan resellers van promotieartikelen, relatiegeschenken of kerstpakkettenleveranciers?
Ja, wij werken continu samen met resellers die in deze branche actief zijn. Niet alleen in Nederland, maar door heel de EU. Zie onze ‘reseller’ pagina voor meer informatie of neem contact met ons op.
Ik ben een reseller en zou graag samples willen voor in mijn showroom, kan dat?
Ja, hierin kunnen we in overleg met jou wat betekenen. Van veel producten kunnen wij samples versturen, maar er zijn ook producten waarbij dit wat lastiger is. Zo zijn wij geen kweker en hebben wij niet ieder artikel altijd op voorraad. Ook kort houdbare producten, zoals onze Message Printz® roos versturen wij niet als sample voor in een showroom. Wij brengen voor opgevraagde samples een kostendekkend bedrag in rekening.
Kan ik in mijn kerstpakket of in het pakket wat ik voor mijn klant maak een plant of bloembol doen?
Ja, dat kan, maar neem hiervoor wel contact met ons op. Het is niet zomaar mogelijk een plant een aantal weken in een gesloten doos te doen. In overleg kunnen we afstemmen hoe we dit het beste kunnen doen.
Leveren jullie ook bloemen en planten aan mij als particulier?
Nee, wij leveren uitsluitend B2B. Onze producten zijn wel via resellers van ons te verkrijgen via een online aanbod.
Kan ik voor nog meer vragen bij jullie terecht?
Jazeker, neem gerust contact met ons op, we helpen je graag verder.